Wednesday, July 28, 2010

Telefonda not alma

Eğer bir şeyler hakkında, biryerlerde, birşeyler yazıyorsanız, ve bu yazının usturuplu bir yazı olmasını istiyorsanız, muhakkak önceden hazırlık yapmalısınız. Tamam, kabul ediyorum ilham perisi denen birşey var, ve bu peri cümlelerinizi sihirli bir çemberden geçirip, insanlar için cezbedici hale getiriyor olabilir. Ama hiçbir yazıyı, özellikle de teknik bir yazıyı, hazırlık yapmadan yazamazsınız, en azından ben yazamıyorum.

Dün de yine yazmayı düşündüğüm bir yazı ile ilgili Podcast dinlerken, aynı anda not alma ihtiyacı hissettim. Önce N97 içerisindeki Notlar kısmını kullanayım dedim, fakat o kadar ilkel göründü ki gözüme, ben de hemen Ovi Store'a girdim ve not alabilecek uygulamalara bakındım. İlk defasında iki tane uygulama buldum, Stick Notes Touch ve Notebook Touch.













Stick Notes Touch

Notebook Touch
Bu iki uygulama arasında kullanım olarak da, fonksiyonalite olarak da farklar var, ama ikisi de isimleri ile uyumlu bir şekilde farklı görünümlerde hizmet veriyor. Stick Notes Touch'ın panoda yapıştırılmış postitler şeklindeki görüntüsü, aynı şekilde Notebook Touch'ın sayfa çevirerek not yazılabilmesi, geriye dönüp sayfalara bakabilme olanağı, uygulamalarn ne kadar kullanışlı ve insana kendini ne kadar rahat hissettirdiğini kanıtlıyor.

Notebook Touch, birkaç özelliği ile Stick Notes Touch'ı geride bırakıyor, bunlardan bir tanesi mektup ikonuna bastığınızda ekranda bulunan sayfanın istediğiniz bir mail adresine gönderilmesi, ve kareli defterden, çizgili deftere, boş defterden, nota yazabilmeniz için uygun deftere kadar uygun arkaplanı sağlaması. Buna karşın, sticky notes touch, pano görüntüsü ve notların küçültülmüş simgelerinin istenilen yere sürüklenebilmesi ile farklı bir yaklaşımda bulunuyor.

Sticky Notes farklı renkte postitleri panoya asmanıza izin verirken, Notebook'a ise 3 farklı renkte yazı yazabiliyor ve bu yazıları silebiliyorsunuz.

Anlayacağınız, ikisi de aynı işi yapmak için tasarlanmış ve tamamen farklı sunumlara sahip not alma uygulamaları..

No comments: