Monday, August 2, 2010

Müziğin performans üzerindeki etkisi, last.fm ve mobbler üçlüsü

Açıkçası,ben çalışırken müzik dinlemeye bayılıyorum. Genelde de yeni parçalar dinlemeye özen gösteriyorum, çünkü bildiğim parçaları dinlerken, soliste eşlik etme gibi bir huyum var ve bu eşlik etme huyum beni çalışmaktan alıkoyuyor... Yeni parçalar deyince, lokalimdeki mp3'leri kastetmiyorum, benim girdiğim kriterlere göre güzel bir playlist ayarlayacak birşeyler kastediyorum... Tabi, uzun süredir bu tür konulara ilgi duyan herkes last.fm'den bahsedeceğimi anlamıştır (Ya da başlığı okuyan).. Her ne kadar, bu siteler birer birer kapatılsa da (sanki gerçekten kapatıyorlar, ya bir arayın google'ı şu anahtar kelimeyle "" + "dns ayarı" + "nasıl girerim" bakalım neler çıkıyor) yine de kullanma imkanımız oluyor...

Bu seferki aracımız Mobbler, bir last.fm dinletici, bir google projesi ve ne güzel ki açık kaynak... Müzik dinlemeye bayılıyorsanız, bu uygulama vazgeçemeyeceğiniz uygulamalardan birisi olacak, buna eminim... Web sayfası http://code.google.com/p/mobbler/...


Mobbler arayüzü

Arayüzü gayet sıcak, istediğiniz şekilde istasyon ayarlayabiliyorsunuz. Yapmanız gereken uygulama başlarken last.fm kullanıcı adı ve şifrenizi girmek. Ardından istasyon filtrenizi hazırlayıp, müziğin keyfini çıkarın... Kurcalamaktan herhangi bir zarar gelmez...

Mobbler'ın öne çıkan en önemli özelliklerinden birisi, belirlediğiniz saatte çalışmaya başlaması, veya istenilen bir saatte otomatik olarak kapanması. Bu özellikler, özellikle müzik dinleyerek uyumayı veya güne sevdiği bir müzik ile başlamayı sevenler için güzel ve kullanışlı özellikler. Bu opsiyonlar da gayet genişletilmiş durumda.

Alarm ayarları - Sanatçı/etiket/kullanıcı kısmına isediğiniz bir filtre girebilirsiniz.

Kapanma Sayacı

Ovi store linki


No comments: