Friday, August 6, 2010

Erişim noktalarımı nasıl kontrol edeceğim?

Başlığa bakıp da yaw bu adam ne kadar basit şeylerden bahsediyor demeyin. İnanın, yazdığım konularla birinci elden karşılaşmışımdır, ve çözmüşümdür. Ve inanıyorum ki, birileri daha bu sorundan muzdaripdir ve neden forumlarla uğraşsın ki, ben çözümü yazıyorum...

Neyse, her gittiğim yerde, eğer wireless var ise, hemen N97 cihazımın WLAN taramasını başlatıyorum, Wireless bir bağlantı bulup, şifresini yazıp bağlanıyorum, internetten harıl harıl data çeken bir dashboard'unuz var ise, sanırım siz de bunu yapıyorsunuz... Tamam birinci mekana gittiniz, ve wireless bir bağlantı eklediniz, ikinci bir mekana gittiniz ve orada da bir wireless eklediniz, sonra kullandığınız GSM operatörünün internet bağlantısı var, peki bunları nasıl yöneteceksiniz? Çok basit...

Ayarlar > Bağlantı > Hedefler kısmına giriyoruz, ve ta-tam... İşte karşınızda tüm erişim noktası ayarlarınız... İster yeni erişim noktası tanımlayın, isterseniz de mevcut erişim noktalarınızı düzenleyin...

Erişim noktaları

Bunu nerede kullandığıma gelince, eklediğim tüm wireless bağlantıları yüksek öncelikli olarak sıralıyor, fakat ortak bir alanda kullanılan wireless'ın, gsm operatörünüzün sağladığı internetten daha yavaş olduğu anlar olabilir. İşte o anların birisinde, bir türlü operatörümün internetini kullanmaya çabalarken bulmuştum...

No comments: